Välkommen till verkligheten
Här kommer ni få följa min vardag samt vara delaktig i min kamp för hälsa och lycka.

Hej allihopa!

 
Eftersom det har hittat hit några nya kanske ni undrar vem jag är. Mitt namn är Alexandra är jag strävar efter att vara en helt vanlig tjej. Jag har vissa fysiska och psykiska problem. Många har fördomar om psykiska ohälsa (det hade även jag innan det drabbade mig) Så jag började fundera över var dessa fördommar kommer ifrån och det jag kom fram till var att det kan inte vara så lätt att förstå något som ingen vill prata om. Därför bestämde jag mig att starta den här bloggen. För att berätta för er, för att visa att jag lever ett normalt liv (med vissa svårigheter givetvis) men på det stora hela ett normalt liv.
 
Psykisk ohälsa innefattar allt från ångest, depression till schizofreni. Så visst fan har det en dålig klang. Men alla med psykiska problem är ju inte koko i huvudet.
 
Jag vill berätta för er vad jag kämpar mot och vad jag åstadkommit. En omtumlande resa på 3 år har gått och jag är fortfarande inte där.
 
Jag har tänkt att kopiera några av mina gamla inlägg, från min andra blogg. Inlägg som jag fått mycket bra respons på. Jag skriver inte på samma sätt idag som jag gjorde förr, men jag försöker. Jag hoppas ni finner det jag skriver intressant och att det ska kunna lindra era fördomar.
 
läsvärda böcker: zebraflickan, för att överleva och slutstation rättspyk. Alla skrivna av Sofia Åkerman! På återseende!
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback