Välkommen till verkligheten
Här kommer ni få följa min vardag samt vara delaktig i min kamp för hälsa och lycka.

Påhittade sjukdomar och folk som vänder andra kinden till.

Från min andra blogg. Publicerat 2011-10-05
 

Tyvärr är det så att allmänheten har alldeles för lite kunskap om sånna här sjukdomar och sjukdomar med icke synliga symtom uppfattas oftast som påhittade sjukdomar.


En gång frågade en vän till mig varför jag var sjukskriven så jag berättade om min sociala fobi, min depression och min ångest. Han skrattade mig rakt i ansiktet och frågade om jag skojade, att det inte var en riktig sjukdom och menade på att det var larvigt och onödigt att vara så nervös för att till exempel åka spårvagn eller gå in och handla i affären. Det gör ont att dela med sig av en sådan hemlighet och sedan bli skrattad åt. Men jag har lärt mig att alla är inte lika öppna för att förstå. En del kan inte och en del vill inte. Det kommer alltid finnas folk som kommer vända andra kinden till. Men kom ihåg att vi klarar oss utan sånna!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback